Меню
  • A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
Інклюзивне навчання на Сумщині
Опубліковано 27 жовтня 2016 року о 13:49

24.10.2016 року, в приміщенні Сумської обласної державної адміністрації, було проведено нараду  за участю тимчасово виконуючого обов’язків голови ОДА Олександра Марченка, заступника директора Департаменту освіти і науки  Едуарда Кучменка, заступника голови ОДА Миколи Подопригори, директора Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Олени Космакової.

Обговорювались питання організації інклюзивного навчання дітей з особливими потребами, завданням якого, на найближчі роки, є розширення мережі інклюзивних класів та створення інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах.

Про організацію інклюзивного навчання доповів заступник директора Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Едуард Кучменко.

За його словами, у 2016-2017 навчальному році для 76 дітей з особливими освітніми потребами організовано інклюзивну форму навчання у 46 класах 26 загальноосвітніх навчальних закладів. Це на 42 дитини більше порівняно з попереднім навчальним роком.

Запровадження інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітній школі передбачає створення відповідних умов, зокрема доступність будівель і приміщень, забезпечення необхідними навчально-методичними і наочно-дидактичними посібниками та індивідуальними технічними засобами навчання, облаштування кабінетів учителя-дефектолога, психологічного розвантаження для проведення корекційно-розвиткових занять, забезпечення відповідними педагогічними кадрами. Наразі пандусами облаштовано будівлі 363 закладів освіти Сумської області. Крім того, у 83 навчальних закладах області встановлено кнопки виклику.

«Запровадження інклюзивної освіти, сприяє, по-перше, ефективній соціалізації дітей із особливими освітніми потребами. По-друге, це економія бюджетних коштів, адже вартість навчання дитини у спеціальній школі-інтернаті коштує 75 тисяч гривень, індивідуальна форма навчання обходиться у 40 тисяч гривень. Інклюзивне ж навчання передбачає створення додатково 0,5 ставки асистента вчителя на 3 учні з особливими потребами», – повідомив він.

Як приклад заступник голови облдержадміністрації Микола Подопригора назвав Боромлянську школу у Тростянецькому районі, яка визначена опорною. Тут відкрито інклюзивний клас, і вчителі відзначають позитив від запровадження такої форми здобуття освіти.

Тож, опорні школи, на його переконання, необхідно першочергово забезпечити всім необхідним для навчання дітей з особливими потребами. Разом з тим, для реалізації права таких дітей на освіту за місцем проживання потрібно передбачити в місцевих бюджетах на 2017 рік додаткові кошти на зміцнення матеріально-технічної бази класів для дітей з інклюзивною формою навчання.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux