«Знайомство – це зустріч різних розумінь світу, або навіть різних світів», - таке визначення дала спілкуванню людей з дітьми-аутистами дівчинка-аутист Соня Шаталова, і саме це визначення стало назвою "круглого столу", який відбувся у Херсонській обласній бібліотеці для дітей імені Дніпрової Чайки.
На прохання батьків «зачарованих дітей», або «дітей дощу», як ще називають дітей з діагнозом «аутизм», у минулому році працівники відділу естетичного виховання бібліотеки почали проводити заняття з дітьми – аутистами у присутності їх батьків. Про перші успіхи такої роботи та проблеми соціалізації дітей дощу і йшлося на засіданні круглого столу.
Як зазначила у своєму вступі провідний бібліотекар відділу естетичного виховання і модератор круглого столу О.Кухта сьогодні суспільство все частіше стикається та знайомиться з дітьми, які мають розлади аутичного спектру. За статистичними даними, народжуваність дітей-аутистів зростає щороку на 13 відсотків, подібні розлади зустрічаються у однієї дитини з 68 (дані 2015 року). З огляду на таку ситуацію виникає безліч питань, особливо їх багато у батьків «зачарованих дітей».
На засідання, крім працівників бібліотеки, були запрошені та виступили фахівці корекційної освіти та психології Херсонського державного університету та академії неперервної освіти С.Полещук, О.Юдіна, дитячий психіатр Херсонської дитячої обласної клінічної лікарні Н.Миронова, практичні психологи Херсонського обласного центру соціальної реабілітації для дітей-інвалідів І.Гапоненко, Г.Крупник, директор Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів О.Ракша, заступник директора з бібліотечного обслуговування Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки О.Крижановська, дефектологи навчальних закладів, батьки та діти-аутисти.
На засіданні круглого столу обговорювались питання щодо вікових проявів розладу аутичного спектру, проблеми проведення діагностики та підтвердження синдрому аутизму, щодо надання психологічної допомоги батькам дітей-аутистів, про інклюзивне навчання дітей з розладами аутичного спектру та про надання допомоги батькам у соціалізації «зачарованих дітей». Питання роботи з цією категорією дітей та їх батьками повинно вирішуватись на державному рівні, як зазначали учасники зібрання.
Думки та пропозиції фахівців, висловлені під час засідання круглого столу, можливо, стануть містком для вирішення озвучених проблем. А практичні поради, методи та прийоми щодо особливостей виховання, розвитку, корекції, взаємовідносин, напрацьовані батьками дітей-аутистів - стануть у пригоді всім спеціалістам, хто працює з особливими дітьми.