Професійна реабілітація осіб з особливими потребами сьогодні є однією з визначальних умов їх максимальної адаптації в суспільне життя. У комплексній системі реабілітації інвалідів професійна реабілітація та наступна трудова зайнятість – одні з найважливіших засобів інтеграції в суспільство людей з обмеженими фізичними можливостями. З одного боку, це сприяє їх самозабезпеченню та матеріальній незалежності, з іншого – є засобом самоствердження особистості.
До Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів протягом вересня-жовтня звернулися 43 інваліди з проханням надати фінансову допомогу на безповоротній основі шляхом оплати вартості навчання за рахунок коштів Фонду у навчальних закладах в Україні для здобуття професії (спеціальності).
Відповідно до поданих документів 5 листопада 2014 року відбулося чергове засідання Комісії з розгляду питань щодо надання фінансової допомоги на безповоротній основі інвалідам для оплати вартості їх навчання та перекваліфікації. До зазначеної Комісії входять: представник Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), начальник відділу у справах інвалідів, ветеранів війни, праці та громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи Управління у справах інвалідів та людей похилого віку – Гацанюк С.П.; представник Київського міського центру зайнятості, головний спеціаліст відділу профнавчання – Колесник Р.І. та Голова Голосіївської міжрайонної медико-соціальної експертної комісії – Русняк В.А.
Великий відсоток інвалідів, які звертаються до відділення Фонду за допомогою про відшкодування вартості за їх навчання є не працевлаштованими, тому якісна освіта значно підвищить вірогідність отримання інвалідами гідного робочого місця, збільшить кількість таких інвалідів, а також посприяє розвіюванню стереотипів, що склалися у роботодавців щодо інваліда як працівника.
За результатами засідання, Комісією прийнято позитивне рішення щодо відшкодування витрат вартості на навчання інвалідів, адже не дивлячись на всі перешкоди, які виникають у осіб з обмеженими можливостями, вони намагаються здобути вищу освіту, тому що соціальний статус інвалідів-випускників університетів незрівнянний з інвалідами, що мають низький кваліфікаційний рівень.