Реабілітація дітей-інвалідів на Київщині
Опубліковано 30 січня 2009 року о 09:27
У Броварах за підтримки виконавчого комітету міської ради створено Міський Центр ранньої та медико-педагогічної реабілітації дітей-інвалідів, який розпочав свою діяльність у грудні 2008 року. Для розміщення закладу було надано будівлю дитячого садку, у міському бюджеті передбачили кошти на його реконструкцію та придбання обладнання.
У програмі роботи Центру поєднується медичний та соціально педагогічний аспекти реабілітації.
Основні напрямки медичної діяльності центру:
1.Програма раннього втручання. Передбачена для забезпечення надання комплексної реабілітації дітям від народження до 7-ми років, у яких виявлена неповносправність, або які мають затримку психофізичного розвитку внаслідок дії різних факторів.
2. Щоденна реабілітаційна програма.
3.Амбулаторний прийом і надання багато курсової і поетапної реабілітації – реабілітація за графіком.
4. Домашня програма – реабілітація на дому тяжкохворих дітей.Консультації спеціалістів.
Основні напрямки педагогічної роботи:
1. Дошкільна група. Програма «Крок за кроком». У дошкільні групи приймаються діти віком від 3-х до 8-ми років. Мета роботи з дітьми дошкільного віку – забезпечення інтелектуального розвитку в міру потенційних можливостей кожної дитини, формування позитивних рис особистості, адаптування до умов повсякденного життя.
2. Старша група. Програма «Крок за кроком». У групу приймаються діти віком від 8-ми до 14-ти років. Мета роботи – забезпечення оптимальних умов оволодіння системою знань із врахуванням психологічних можливостей кожного учня, досягнення максимальної незалежності в сфері самообслуговування, самодогляду, сприяння адаптації в середовищі своїх ровесників та суспільстві.
3. Кабінет спеціалістів. Мета - максимальний розвиток збережених функцій психіки, пізнавальної діяльності за індивідуальними програмами, творчих здібностей, формування бази для соціальної адаптації та оптимальних підходів до виховання дитини в сім’ї.
Корекційно-виховний процес забезпечує формування вільної від комплексів неповноцінності особистості, здатної розкрити свій творчий потенціал і знайти своє місце у житті всупереч тим проблемам, які виникають у зв’язку із захворюванням.
4. Центр мистецької діяльності. Об’єднання дітей-інвалідів в групи ровесників, розвиток комунікативних можливостей, грубої та малої моторики, емоційно-вольової сфери, формування практичних навичок роботи з різними за своїми можливостями матеріалами колективної діяльності.
Реабілітацію проводять фахівці, які мають підготовку для роботи з дітьми-інвалідами.
До послуг дітей: 1. Реабілітаційні кімнати, обладнані за методикою «Раннє втручання». 2. Зал інтенсивної терапії. 3. Кабінет логопеда. 4. Масажний кабінет. 5. Музичний зал. 6. Кабінет фітотерапії. 7. Ігрові майданчики.
До послуг батьків: 1. Тестування дітей. 2. Консультації фахівців (педіатр, психолог, невролог, соціолог, логопед). 3. Лекторій з питань організації соціальної реабілітації в сім’ї. 4. Особиста участь батьків у реабілітаційному прогресі.
Київське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів розробляє план заходів співпраці з Міським Центром ранньої та медико-педагогічної реабілітації дітей-інвалідів та надання різнобічної допомоги.